Friday 30 June 2023

MEDIA PROPAGANDA MAINKAN ISU ORANG MELAYU

 
Dalam Protokol ke-12 (Protokol-protokol Zionis), ada disebutkan tentang media-media mesti membuat pembohongan dengan diselangselikan dengan berita-berita yang benar, bergantung kepada penerimaan orang ramai kepada sesuatu isu bagi kepentingan pihak mereka.
 
Prinsip-prinsip ini memang diamalkan oleh media tertentu di negara kita. Mereka akan memainkan isu berkaitan agama Islam dan orang Melayu dengan objektif menimbulkan kesan yang negatif dan kemusnahan imej.
 
Agenda ini dilakukan dengan cara:
- Menyeleweng dan mengubah maksud dengan sesuka hati mengikut motif tertentu dari sumber asal.
- Meletakkan tajuk artikel yang berlainan dari maksud sebenar dari sumber.
- Memilih isu yang berpotensi untuk sensasi untuk diputar belit dan diperbesar-besarkan walaupun isu itu tidak relevan, kecil dan tidak penting.
- Semua penyelewengan dan pembohongan tadi diselang-seli dengan berita-berita benar untuk mengaburi mata orang awam.
 
Semua penyelewengan isi kandungan ini semuanya berkaitan urusan agama Islam dan imej penganutnya, kebetulan majoriti penganut agama ini adalah orang Melayu yang juga masih memegang kuasa politik dalam negara.
 
Semua ini akan diulang-ulang sehingga mengganggu ketenteraman penganut agama Islam, dan seterusnya rakyat Malaysia, sehingga 'demokrasi' dan 'kebebasan' cara mereka dapat ditekan sepenuhnya kepada majoriti penganut agama Islam tanpa dapat bersuara atau melawan.
 
Semua ini bukan lagi teori konspirasi, namun realiti sebenar dan setiap hari kita akan melihat perkara ini muncul di internet tanpa prejudis. Isu demi isu dimainkan bagi menimbulkan kemusnahan imej kepada agama Islam dan instrumennya.

Malah sesuatu yang aneh dan luar biasa jika satu hari anda terbaca tajuk berita dari akhbar berkenaan yang menyokong institusi agama Islam dan syiar-syiarnya di Malaysia, sedangkan pada kebiasannya sering memperkatakan sebaliknya.
 
Justeru itu, seluruh bangsa Melayu perlu berhati-hati dengan portal yang menyiarkan berita mahupun rencana yang bersifat mencetuskan kontroversi atau pemikiran bertentang dengan inspirasi dan kepercayaan norma orang Melayu.
 
Selain itu, berhati-hatilah dengan sikap orang Melayu sendiri yang sentiasa mencetuskan perbalahan sesama sendiri. Mereka mendakwa memperjuangan Melayu dan Islam, tetapi sifatnya suka mencetuskan perbalasan sesama sendiri yang nyata bertentangan dengan ajaran Islam.

No comments:

Post a Comment